Για τα λεωφορεία της Λειψίας

Ανακοίνωση της Δημοτικής Παράταξης Μένουμε Θεσσαλονίκη

Ένα από τα βασικά επιχειρήματα με τα οποία η διοίκηση Ζέρβα υπερασπίζεται την επιλογή της για την αγορά των λεωφορείων της Λειψίας, είναι ότι αυτά κόστισαν στον Δήμο μόνο 550.000€ (τα 49 οχήματα), και ότι με 11.224€ /όχημα η αγορά αυτή ήταν ευκαιρία για τον Δήμο, και μεγάλη ανακούφιση για τον οργανισμό συγκοινωνιών της Θεσσαλονίκης, που ιδίως την εποχή εκείνην είχε μεγάλη χρεία οχημάτων.

Το επιχείρημα, ωστόσο, δεν ευσταθεί γιατί όταν κουβεντιάζουμε για μια επένδυση, κουβεντιάζουμε το συνολικό κόστος (αγορά+αποθήκευση-μεταφορά+συντήρηση) και όχι μόνον το κόστος της αγοράς που κατέβαλε ο Δήμος. Εξ άλλου, είτε τα λεφτά προέρχονται από τον Δήμο, είτε ανήκουν στον Οργανισμό Συγκοινωνιών είναι δημόσιο χρήμα, και θα πρέπει να τα αντιμετωπίζουμε σαν να προέρχονται από την ίδια πηγή.

Για να δούμε, επομένως, αν η απόφαση της διοίκησης Ζέρβα για τα εν λόγω λεωφορεία ήταν σωστή ή όχι, θα πρέπει να χρησιμοποιήσουμε ως κριτήριο το συνολικό και όχι το μερικό κόστος: Σύμφωνα με δημοσίευμα θεσσαλονικιώτικης ιστοσελίδας, η διαδικασία αγοράς, μεταφοράς, αποθήκευσης καθώς και συντήρησης των οχημάτων κόστιζε ως εξής: Αγορά 550.000, αποθήκευση & μεταφορά (300.000-350.000), συντήρηση (αντικατάσταση καταλύτη, κλιματιστικά) 1,7 εκ.€.

Το συνολικό ποσό ανά όχημα (49), λοιπόν, που μεταβάλει τα οχήματα σε πλήρως λειτουργικά για την Θεσσαλονίκη, είναι 52.000-53.000€ και όχι 11.200€ όπως ο Δήμος ισχυρίζεται. 11.200€ , κατέβαλε ο ίδιος για την αγορά του. Ωστόσο, μιλάμε για δημόσια επένδυση, επί του συγκεκριμένου υπό την συνεργασία Δήμου και Οργανισμού Συγκοινωνιών της Θεσσαλονίκης.

Σημασία, όμως, για την αξιολόγηση της πολιτικής του Δήμου έχει το εξής: Με 52.000€ – 53.000€ θα μπορούσαμε να προμηθευτούμε άλλα οχήματα, καλύτερης αντιρρυπαντικής τεχνολογίας, περισσότερα, ή πιο άμεσα σε σχέση με εκείνα της Λειψίας; Αν ναι, τότε η επιλογή της Διοίκησης Ζέρβα είναι κάκιστη, έγινε με πολιτικά κριτήρια (π.χ. προώθηση ελληνογερμανικής συνεργασίας σε επίπεδο Δήμων) και όχι με εκείνα της οικονομικής βιωσιμότητας.

Όταν ο Δήμος «μπαίνει μπροστά», σύμφωνα με τα λεγόμενα του Δημάρχου, οφείλει να ακολουθεί τις γενικές αρχές που θα καταστήσει μια δημόσια επένδυση κοινωνικά επωφελής. Στο σύνολό της, και όχι μόνον σε ό,τι αφορά στον Δήμο Θεσσαλονίκης. Ίσα ίσα είναι προβληματικό να παίρνει μια πρωτοβουλία ο Δήμος, η οποία εν τέλει αποδεικνύεται ανοικονομική. Γιατί αν συμβαίνει αυτό, τότε αποδεικνύεται το αντίθετο από αυτό που ισχυρίζεται η διοίκηση Ζέρβα, ότι « Δήμος ΔΕΝ μπορεί να μπει μπροστά».

Σε οποιαδήποτε περίπτωση, το ερώτημα παραμένει: Μπορούσαν ΟΑΣΘ και Δήμος να βρουν επιλογή περισσότερο στο συνολικό τίμημα που καταβλήθηκε (52.000€-53.000€/ λεωφορείο) ώστε να μπορούν οι πολίτες της Θεσσαλονίκης να χρησιμοποιούν τα λεωφορεία της Λειψίας;

«Μένουμε Θεσσαλονίκη»

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s