Είναι άραγε όλες οι γειτονιές «ίσες»; Η κατάσταση στην γειτονιά επί της Κωνσταντινουπόλεως & Δελφών

Όπως τόνισε ο εκπρόσωπός μας στο δημοτικό συμβούλιο, ορισμένες περιοχές της Θεσσαλονίκης έτυχαν από την προηγούμενη διοίκηση μεγαλύτερης προσοχής, ενώ άλλες αφέθηκαν στο έλεος του χρόνου. Χαρακτηριστικό παράδειγμα το Κέντρο, όπου αποτέλεσε πεδίο συστηματικών παρεμβάσεων εξευγενισμού, μια επιλογή που έθεσε ως ξεκάθαρο στόχο την πριμοδότηση της εστίασης, των τουριστικών αλλά και των κτηματομεσιτικών δραστηριοτήτων. Μεταξύ άλλων πολλών, μετρήσαμε 8,9 εκ. € να έχουν απορροφηθεί σε «εμβληματικές» παρεμβάσεις πεζοδρομήσεων και βιοκλιματικών αναπλάσεων (πλ. Ελευθερίας, περιοχή πλατείας Χρηματιστηρίου, Αγίας Σοφίας, περιοχή Μαβίλη κ.ά).

Την ίδια στιγμή, ένα πολύ μεγάλο κομμάτι της πόλης, όπου διαμένουν κυρίως οι μεσαίοι, μικρομεσαίοι και τα κατώτερα στρώματα που επλήγησαν κατ’ εξοχήν από την κρίση ή/και από ατυχείς επιλογές που αφορούν στην ίδια την Θεσσαλονίκη (καθυστέρηση έργων Μετρό) αφέθηκαν, κυριολεκτικά, στην μοίρα τους.

Η άνιση αυτή μεταχείριση ισοδυναμεί με μια «αντίστροφη κοινωνική πολιτική», καθώς, η υποβάθμιση της καθημερινότητας, αλλά και των γειτονιών τους, έρχεται να προστεθεί στην ευρύτερη κοινωνική και την οικονομική υποβάθμιση που συντελείται σε πανεθνικό επίπεδο.

Τα αποτελέσματα αυτής της μεροληψίας αποτυπώνονται ανάγλυφα σε διάφορες γειτονιές της πόλης. Σε αυτό το δημοσίευμα, επιλέξαμε την περιοχή της Κωνσταντινουπόλεως, από την διασταύρωσή της με την Δελφών, μέχρι την αντίστοιχη με την οδό Παρασκευοπούλου, για να αναδείξουμε ορισμένα «χτυπητές» ενδείξεις υποβάθμισης.

Θα ακολουθήσουν και αναφορές για άλλες γειτονιές καθώς επιθυμούμε να συστηματοποιήσουμε τις «επιτόπιες έρευνές» μας, για να αναδείξουμε τα σημεία εκείνα που χρήζουν πιο άμεσης παρέμβασης. Φυσικά, το ενδιαφέρον μας δεν είναι μοναχά δημοσιογραφικό, αλλά σκοπεύουμε και επιθυμούμε με αυτά τα «ρεπορτάζ» να ασκήσουμε πίεση και στην νέα διοίκηση ώστε να αναλάβει δράση. Η άσκηση πολιτικής πίεσης, εξ άλλου, είναι μια από τις κύριες λειτουργίες της αντιπολίτευσης -που δεν νοείται μόνο να γκρινιάζει για τους πάντες και τα πάντα μέσα στο δημοτικό συμβούλιο.

Δελφών και Αρχαιολογικού Μουσείου: Σκάλες, κάγκελα, ανύπαρκτο πεζοδρόμιο και πάρκινγκ. Αυτός ο δρόμος είναι κυριολεκτικά αδιάβατος. Ιδίως για ΑΜΕΑ, ηλικιωμένους, ανθρώπους με καρότσι, τραυματίες κ.ο.κ. Ωστόσο εδώ δεν ισχύει η αρχή της ελεύθερης κινητικότητας. Έχει ‘σκαλώσει’ στο συγκεχυμένο ιδιοκτησιακό καθεστώς του… πεζοδρομίου…

 

Η εικόνα του πεζοδρομίου από την άλλη πλευρά της διάβασης, επί της διασταύρωσης Αρχαιολογικού Μουσείου & Δελφών.

 

Η κατάσταση του πεζοδρομίου επί της οδού Δελφών.

Στάση «Φάληρο» επί της οδού Δελφών. Που θα σταθεί ο επίδοξος επιβάτης; Χειρότερα, που θα κατέβει από το λεωφορείο; Για να συμβούν όλα αυτά, βέβαια, πρέπει να έχει και λεωφορεία. Άλλης τάξεως ζήτημα. Ωστόσο, τώρα που η ώρα παραμονής στις στάσεις αυξάνει λόγω της κατάστασης που όλοι γνωρίζουμε ότι βρίσκεται ο ΟΑΣΘ, το πρόβλημα στη στάση γίνεται όλο και πιο έντονο.

Συνεχίζοντας επί της οδού Δελφών.

Διάβαση, αμέσως μετά τη συμβολή των οδών Δελφών & Κωνσταντινουπόλεως. Από την μία της πλευρά, η ράμπα για τα ΑΜΕΑ και τους τυφλούς. Από την άλλη (όπως φαίνεται και πιο χαρακτηριστικά στην κάτωθι φωτογραφία) … σκάλες, σκαλοπάτια και λογιών λογιών εμπόδια. Η διαγράμμιση επίσης της διάβασης έχει, σχεδόν, χαθεί.  

Λεπτομέρεια του σημείου όπου καταλήγει η διάβαση της προηγούμενης φωτογραφίας.

Κι εδώ, επί της Κωνσταντινουπόλεως, μια διάβαση πεζών…

Φωτιστικός στύλος, επί της αφετηρίας της Δελφών. Μόνος & έρημος, καθώς φως στην κορυφή του δεν υπάρχει, όπως δεν υπάρχει και η ανταποδοτικότητα των δημοτικών τελών για την πολυκατοικία που βρίσκεται από πίσω.

Συμβολή οδών Δελφών & Κωνσταντινουπόλεως (πάλι). Αντιλαμβάνεται κανείς πως η κίνηση στο πεζοδρόμιο, για τους ηλικιωμένους, όποιον άνθρωπο επίσης κουβαλάει καρότσι με παιδί ή για ψώνια, φυσικά για τους ΑΜΕΑ ή τους τραυματίες είναι εξαιρετικά δύσκολη.

Η ίδια κατάσταση, λίγο πιο κάτω, επί της οδού Κωνσταντινουπόλεως.

Το γνωστό κτήριο επί των οδών Παρασκευοπούλου & Δελφών, άγνωστης (σε εμάς) ιδιοκτησίας. Αντί ο Δήμος να ρίχνει κάτι εκατομμύρια για να αλλάξει πλάκες στα πεζοδρόμια, υπό το πρόσχημα της βιοκλιματικότητας, μήπως να εγκαινίαζε ένα πρόγραμμα προστασίας, ανάδειξης και αξιοποίησης αυτών των ακινήτων; Σίγουρα, η εικόνα της πόλης θα άλλαζε εντυπωσιακά.

 

Συμβολή των οδών Παρασκευοπούλου και Κωνσταντινουπόλεως. Τα περισσότερα αμάξια στρίβουν αριστερά στην οδό,και διέρχονται πάνω από την διάβαση, η διαγράμμιση της οποίας έχει χαθεί. Κάτοικοι με τους οποίους συζητήσαμε προτείνουν να μεταφερθεί η διάβαση από την άλλη πλευρά της διασταύρωσης, όπου δεν στρίβουν τόσα πολλά αυτοκίνητα.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s