Συνέντευξη Γ. Ρακκά στον alpha 96.5: Η επίθεση στον Δήμαρχο | Η νεο-οθωμανική του πολιτική | Η μεταρρύθμιση του Κλεισθένη

Παρακάτω, αναδημοσιεύουμε τη συνέντευξη του Γιώργου Ρακκά στο ραδιοσταθμό Alpha 96,5, όπως αυτή αναρτήθηκε στη σελίδα του Alpha 96.5 (όπου υπάρχει και το ηχητικό αρχείο της συνέντευξης) με αφορμή την επίθεση στον δήμαρχο Θεσσαλονίκης, Γιάννη Μπουτάρη, το Σάββατο στο Λευκό Πύργο, αλλά και για την επικείμενη μεταρρύθμιση στην Τοπική Αυτοδιοίκηση με το νομοσχέδιο Κλεισθένης:

“Αυτή η πρακτική των λιντσαρισμάτων και του όλοι εναντίον ενός θα πρέπει να υπάρξει μία κατηγορηματική καταδίκη για να πούμε ότι αυτά τα φαινόμενα θα πρέπει να εξοβελιστούν από το δημόσιο βίο, ανεξάρτητα του τι έχει πει και του τι έχει κάνει ο συγκεκριμένος δήμαρχος”, ξεκαθαρίζει μέσω του Alpha 96,5 ο επικεφαλής της δημοτικής παράταξης “Μένουμε Θεσσαλονίκη”, Γιώργος Ρακκάς, με αφορμή την επίθεση στον δήμαρχο Θεσσαλονίκης, Γιάννη Μπουτάρη, το Σάββατο στο Λευκό Πύργο στο περιθώριο των εκδηλώσεων για τη Γενοκτονία των Ποντίων.

Εξειδικεύοντας το λόγο του, ο κ. Ρακκάς σημειώνει πως “είναι άλλο να εξασκείς την αντίθεσή σου απέναντι στην πολιτική του και άλλο να δικαιολογείς πρακτικές λιντσαρισμάτων. Είναι έξω από το δικό μας πολιτισμό. Με οχλοκρατικές πρακτικές κυβερνά ο Ερντογάν σήμερα”. 

Κατά την άποψη του επικεφαλής της παράταξης “Μένουμε Θεσσαλονίκη” το γεγονός πως ανά διαστήματα η δυσαρέσκεια δεν αποτυπώνεται στην κάλπη, αλλά μετουσιώνεται σε βία “είναι ένα γενικότερο φαινόμενο. Εδώ και αρκετά χρόνια ο κόσμος της εξουσίας και ο κόσμος των θεσμών δεν έχει καμία επαφή με τα προβλήματα της κοινωνίας, την καθημερινότητά της, το μέλλον της, την επιβίωσή της”.

Αιτία της εν λόγω διαπίστωσης, είναι η παγκοσμιοποίηση, η οποία “έχει σχίσει στα δύο τις κοινωνίας. Είναι από τη μία οι πολιτικές ελίτ, οι οποίες έχουν μια ατζέντα η οποία δεν αφορά στις κοινωνικές πλειοψηφίες, και αυτό συμβαίνει και στο δήμο Θεσσαλονίκης, και από την άλλη είναι η πλειοψηφία των ανθρώπων του τόπου μας που βλέπουν ένα μέλλον σκοτεινό και βλέπουνε τις ηγεσίες αυτής της κοινωνίας να μην εκφράζουν τις αγωνίες τους. Σ’ αυτή την αντίθεση και το χάσμα που υπάρχει, είναι που βρίσκει το κενό και αναπτύσσονται διάφορες αντιλήψεις ολοκληρωτικού τύπου που προέρχονται και από την άκρα δεξιά. Είναι ένα φαινόμενο που συμβαίνει σε όλη την Ευρώπη και μου κάνει εντύπωση που κάποιοι πέφτουν απ’ τα σύννεφα, ενώ αυτή τη στιγμή αυταρχικές και ολοκληρωτικές δυνάμεις κυβερνούν σε οκτώ χώρες.”

Η λύση, σύμφωνα με τον κ. Ρακκά, έγκειται στην αποκατάσταση της σχέσης πολιτικής-πολιτών διότι “έχει υπονομευθεί το Πολίτευμα στο πιο ουσιαστικό του θεμέλιο. Αν δεν το αποκαταστήσει αυτό, μένει να δούμε τα χειρότερα” και προσθέτει πως “δεν είναι έργο του πολίτη κατ’ αρχάς να αποκατασταθεί αυτή η αντίθεση. Είναι έργο των πολιτικών δυνάμεων και θα πρέπει να υπάρξει μια πολύ σοβαρή και ειλικρινής συζήτηση και σε αυτήν την πόλη, να ιεραρχήσουμε τις ανάγκες που έχει η πλειοψηφία, τις ανάγκες που έχει αυτή η χώρα. Η χώρα, η επιβίωσή της τίθεται υπό αμφισβήτηση, με μία Τουρκία η οποία είναι επεκτατική. Πρέπει να κάτσουμε να δούμε τι θα κάνουμε”.

Σε αυτό το πλαίσιο, συνεχίζει ο κ. Ρακκάς, “η πολιτική του δήμου Θεσσαλονίκης είναι δυστυχώς άλλα αντί άλλων. Πολιτεύεται σαν να μην κατανοεί σε ποιο γεωπολιτικό πλαίσιο βρίσκεται η χώρα” και καταγγέλλει το άνοιγμα του δήμου Θεσσαλονίκης στην οθωμανική Θεσσαλονίκη διότι “συντείνουν στο να δορυφοριοποιηθεί η Θεσσαλονίκη σ’ αυτό που λέμε νεοθωμανισμός”.

Παράλληλα, το περιστατικό με τον Γ. Μπουτάρη κατέστρεψε τα μηνύματα τα οποία εκπέμφθηκαν στις εκδηλώσεις μνήμης, υποστηρίζει ο επικεφαλής της παράταξης “Μένουμε Θεσσαλονίκη” καθώς “είχαμε μια εκδήλωση το Σάββατο στην Αγίας Σοφίας, όπου μίλησε ο Ταμέρ Τσιλιγκίρ, μετέφρασε ένας Κούρδος, ήτανε ένα εξαιρετικό κλίμα, ήταν μια πολύ σημαντική ομιλία, διότι εκτός του γεγονότος της ποντιακής γενοκτονίας, έβγαζε κι ένα μήνυμα μετώπου Αρμενίων, Ασσυρίων, Ελλήνων και Κούρδων να παλέψουμε και σήμερα ενάντια στον τουρκικό επεκτατισμό, κι αντί να βγει αυτό προς τα έξω, που θα συγκέντρωνε την καθολική συνέναιση της ελληνικής κοινωνίας, τι κουβεντιάζουμε σήμερα. Ποιον βοήθησε εν τέλει;”

Επιπροσθέτως, ο κ. Ρακκάς αναφέρει πως “η στάση της προέδρου του δημοτικού συμβουλίου” Καλυψούς Γούλα “αξίζει να της βγάλουμε το καπέλο, διότι στάθηκε και προστάτεψε” τον δήμαρχο Θεσσαλονίκης και “Έκανε το προφανές το οποίο δεν έκαναν όλοι οι άλλοι όμως.”

Εξάλλου, ο κ. Ρακκάς μιλά και για την επιχειρούμενη μεταρρύθμιση στην τοπική αυτοδιοίκηση, μέσω του νομοσχεδίου το οποίο φέρει το όνομα “Κλεισθένης”, διαμηνύοντας πως “αυτή τη φορά υπάρχει δόλος στην απλή αναλογική με την έννοια ότι ο ΣΥΡΙΖΑ” επιχειρεί να ευνοήσει τις μειοψηφούσες παρατάξεις του στην Τοπική Αυτοδιοίκηση “ώστε να ευνοείται η σύμπραξη” και κατά συνέπεια η άσκηση εξουσίας σε τοπικό επίπεδο από δυνάμεις του ΣΥΡΙΖΑ.

Εν συνεχεία, ο επικεφαλής της παράταξης “Μένουμε Θεσσαλονίκη” χαρακτηρίζει “της πλάκας” το επιχείρημα του υπουργού Εσωτερικών, Πάνου Σκουρλέτη, πως στους δήμους δεν υπάρχουν ιδεολογικές διαφορές και οι παρατάξεις οφείλουν και μπορούν να συνεργαστούν για την επίλυση των προβλημάτων της καθημερινότητα διερωτώμενος “γιατί δεν καθιερώνει ενιαίο ψηφοδέλτιο;”

Ο “Κλεισθένης” μάλιστα θα ενισχύσει την “φορομπηχτική” πολιτική των δήμων σε βάρος των πολιτών, εκτιμά ο ίδιος, δεδομένου ότι “κάνει τους δήμους να εξαρτώνται ολοένα και περισσότερο από αυτά που θα εισπράξουν” και ταυτόχρονα “συνεχίζει στον απαράδεκτο συγκεντρωτισμό. Όλα τα κακά του Καλλικράτη τα εμβαθύνει κι ας τον καταγγέλανε τον Καλλικράτη οι ίδιοι πριν γίνουν κυβέρνηση”. 

Ειδικότερα με τον “Κλεισθένη” επανέρχεται η πληρωμή των δημοτικών συμβούλων, με τον κ. Ρακκά να τη στηλιτεύει λέγοντας πως “δεν είναι δυνατόν τώρα που έχουμε τέτοια οικονομική στενότητα και άλλες ανάγκες να υπηρετήσουμε, οι δημοτικοί σύμβουλοι να παίρνουνε έστω κι αυτή τη μικρή αμοιβή. Ακόμη κι αυτό που είναι στη λογική τη μεταπολιτευτική, του λεφτά υπάρχουν και τα τρώμε οι πολιτικοί κηφήνες μεταξύ μας, ακόμη κι αυτό το επαναφέρει”. Αντιθέτως, ο κ. Ρακκάς θεωρεί πως οι δημοτικοί σύμβουλοι οφείλουν να εργάζονται καθώς “θα πρέπει να είναι άνθρωποι του καθημερινού βίου”.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s