Η παρέμβασή μας στη 17η Συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου, στις 24-8-2015

Δημοσιοποιούμε την παρέμβασή μας στο δημοτικό συμβούλιο της 24ης Αυγούστου 2014, που αφορά κυρίως στο ανθρωπιστικό αδιέξοδο των προσφύγων που διέρχονται από την χώρα μας.

Το κείμενο που ακολουθεί είναι απόσπασμα από τα καταγεγραμμένα πρακτικά της Συνεδρίασης:

«Εμείς από την πλευρά μας τώρα, σε σχέση με αυτά που προηγήθηκαν, αλλά και σε σχέση με το ζήτημα, θα συνιστούσαμε να μην επαναλάβουμε τα σφάλματα που διέπραξε όλο το πολιτικό σύστημα το 2010, όταν ανέκυψε ένα ζήτημα με τον Άγιο Παντελεήμονα στην Αχαρνών. Και αυτά τα σφάλματα όλου του πολιτικού συστήματος απέναντι στην Χρυσή Αυγή, της επέτρεψαν από ένα γκρουπούσκουλο του 0,2%, να μπει πρώτα στο Δήμο και μετά στο Κοινοβούλιο. Όταν κουβεντιάζουμε, εμείς πιστεύουμε, για το μεταναστευτικό ή προσφυγικό ζήτημα, να κουβεντιάζουν γι’ αυτό, και μη μετά την τοποθέτηση της Χρυσής Αυγής να κουβεντιάζουν για την Χρυσή Αυγή. Διότι καλύτερο δώρο δεν μπορούμε να της κάνουμε! Υπό αυτή την έννοια, εγώ θα αναφερθώ πρώτος στο ζήτημα και μετά θα πω και ορισμένα πράγματα για τη στάση της εδώ μέσα στο Δημοτικό Συμβούλιο. Σε ό,τι αφορά στην πρόταση του Δημάρχου, εγώ νομίζω ότι ο Δήμος βιάζεται. Θα πρέπει να γίνει μια συζήτηση….. Ναι, βιάζεται κύριε Μηταφίδη. Βιάζεται. Θα πρέπει να γίνει μια συζήτηση, να καταλάβουμε το προσφυγικό και το μεταναστευτικό ζήτημα, και θα πω γιατί βιάζεται. Είναι το πιο δύσκολο πράγμα στον κόσμο να το διαχειριστεί κανείς. Στην περίπτωση που λειτουργήσει όντως η πρόταση που λέει ο Δήμος, να πάνε δηλαδή οι άνθρωποι αυτοί στα στρατόπεδα που είναι μέσα στην πόλη, υπάρχει κίνδυνος να γκετοποιηθούνε. Και αν γκετοποιηθούνε, γεννιούνται κοινωνικοί αυτοματισμοί αμείλικτοι, που η γκετοποίηση οδηγεί σε έλλειμμα της κοινωνικής συνοχής, σε έλλειμμα της πολιτισμικής συνοχής, και όταν λέω πολιτισμικής συνοχής, δεν εννοώ ότι υπάρχει διαφορά στα πιστεύω των ανθρώπων κλπ, κλπ, κλπ· υπάρχει διαφορά στις καθημερινές τους πρακτικές· δηλαδή στον τρόπο με τον οποίον ζουν. Και αυτό το πράγμα παράγει στους τόπους όπου βρίσκονται αυτοί οι άνθρωποι, έναν αυτοματισμό που αναπόφευκτα οδηγεί στη γένεση αντιμεταναστευτικών στάσεων και από κει και πέρα δίνει τη δυνατότητα στην Χρυσή Αυγή να κάνει την, να παρέμβει στο ζήτημα και να ισχυροποιηθεί. Εγώ δεν θα ήθελα στο επόμενο Δημοτικό Συμβούλιο της Θεσσαλονίκης ο κύριος Ματθαιόπουλος να έχει 5 ή 10 Δημοτικούς Συμβούλους.

Και είμαι σαφής. Θα πρέπει να το σκεφτούμε πάρα πολύ καλά πώς θα διαχειριστούμε την ανθρωπιστική κρίση που αυτή την στιγμή εισάγεται, την προσφυγική κρίση, εισάγεται στη χώρα μας. Για παράδειγμα, είναι μια σκέψη ότι, θα μπορούσανε οι σταθμοί ανθρωπιστικής ανακούφισης, διότι είναι σταθμοί ανθρωπιστικής ανακούφισης – οι άνθρωποι αυτοί δεν θέλουν να παραμείνουν εδώ- ανοιχτοί, να είναι ενδεχομένως και έξω από τις πόλεις για αυτόν το λόγο τον οποίον είπα. Και οι οποίοι να λειτουργούνε με τα καλύτερα ανθρωπιστικά πρότυπα. Δεύτερον, υπάρχει ένα τεράστιο ζήτημα. Η FRONTEX έχει καταγγείλει από το 2012 σε δυο της εκθέσεις ότι, το τουρκικό κράτος μοχλεύει τις ροές πληθυσμιακών μετακινήσεων από τη Μέση Ανατολή προς την Ευρώπη διά της Ελλάδος. Τους πρόσφυγες από τη Συρία, καταρχάς τα ρεύματα που εισέρχονται είναι 60/40, σύμφωνα με τα στοιχεία που ανακοινώνει το Λιμενικό. Είναι 60% πρόσφυγες από τη Συρία και 40% μετανάστες, οι οποίοι εισέρχονται παράτυπα στη χώρα, διότι τα δουλεμπορικά κυκλώματα εκμεταλλεύονται το ρήγμα που έχει ανοίξει η μεταφορά των προσφύγων και μεγιστοποιούνε τις ροές και τα δουλεμπορικά κυκλώματα. Και αυτό γίνεται με τη συμβολή της Τουρκίας, για δύο λόγους: διότι πρώτα θέλει να τελεσιδικήσει στη γενοκτονία που κάνει ο ISIS και να φύγουν εκεί όλοι πληθυσμοί της συριακής κοινωνίας που είναι ανεκτικοί και είχαν σχέση με την παλιά πολυπολιτισμική Συρία, για να μείνουν εκεί πέρα μόνο οι άνθρωποι που δεν ανέχονται κανέναν και τίποτα. Γι’ αυτό το κάνει το τουρκικό, το τουρκικό κράτος. Άρα πρέπει να απαντήσουμε και σ’ αυτό. Εκείνο που δεν έχουμε καταλάβει είναι ότι, προϋπόθεση για να διαχειριστούμε ανθρωπιστικά το ζήτημα, είναι να μην διαταράσσει την κοινωνική και πολιτισμική συνοχή σε εμάς τους ίδιους. Στην Κω, όταν μαζεύονται τρεις ή τέσσερις χιλιάδες άνθρωποι σε αυτή την κατάσταση, δημιουργείται αυτομάτως ένας πληθωρισμός εξαθλίωσης, που αποτρέπει οποιαδήποτε ανθρωπιστική διαχείριση του φαινομένου. Εν τοις πράγμασι, όσο ανοικτό και να είναι ένα κέντρο, και όσο να ανταποκρίνεται στα πιο υψηλά ανθρωπιστικά στάνταρ, όταν μαζεύει τόσους πολλούς ανθρώπους, δεν έχει διαφορά από την Αμυγδαλέζα. Δεν το καταλαβαίνουμε αυτό το πράγμα; Είναι κοινή λογική. Να μην εκχωρούμε ορισμένες πτυχές.

Τώρα σε ό,τι αφορά στην Χρυσή Αυγή. Η Χρυσή Αυγή διαπράττει μια λαθροχειρία. Δεν ξέρω αν την προσέξατε. Στο λόγο του κυρίου Ματθαιόπουλου, οι θύτες ήταν οι μετανάστες. Δεν ήταν ούτε οι δουλέμποροι, ούτε το τουρκικό κράτος που το μοχλεύει, ούτε η Ευρωπαϊκή Ένωση που λέει ότι η Ελλάδα θα πρέπει να γίνει μεθόριος και να λειτουργεί ως φίλτρο των μεταναστευτικών ρευμάτων που πηγαίνουνε από την Ανατολή στη Δύση, έτσι ώστε να παίρνει αυτή μόνο τους πτυχιούχους, διότι αυτή την στιγμή αυτό κάνει, έτσι; Και να, και το να κλείνει τα σύνορα στην Ουγγαρία το ένα μετά το άλλο, ουσιαστικά τί κάνει; Επιτρέπει να περνάνε οι άνθρωποι που έχουν να πληρώσουν τα περισσότερα και μπορούν να παρακάμψουν αυτούς τους μηχανισμούς έλεγχου. Η Ευρωπαϊκή Ένωση θέλει η Ελλάδα να λειτουργεί ως φίλτρο των πληθυσμιακών μετακινήσεων από την Ανατολή προς τη Δύση, για να παίρνει μόνο αυτούς που θεωρεί ότι είναι ικανοί να ενσωματωθούν εκεί. Ο κύριος Ματθαιόπουλος δεν μίλησε καθόλου για όλα αυτά. Ούτε για την πρακτική των Ευρωπαίων. Τα θύματα είναι οι άνθρωποι, είναι οι πρόσφυγες. Αυτή είναι η λαθροχειρία την οποία διαπράττει ο κύριος Ματθαιόπουλος και γι αυτό δεν έχει και ουσιαστικά να απαντήσει στο ζήτημα. Διότι στη Χρυσή Αυγή, στον Άγιο Παντελεήμονα όταν η Χρυσή Αυγή απέκτησε έρεισμα στη γειτονιά, πώς αντιμετώπισε το μεταναστευτικό ζήτημα, γνωρίζουμε; Πωλούσε προστασία στους μετανάστες. Εκτός αυτού, εκτός των ταγμάτων εφόδου, επειδή εκεί ζούσα και επειδή τα ξέρω πολύ καλά, εκτός αυτού, πουλούσε και προστασία, έκανε και δουλεμπόριο, και αυτά έχουν αποδειχθεί και συμπεριλαμβάνονται και στη δικογραφία τη συγκεκριμένη. Επομένως, δεν είναι ότι δεν έχει άποψη επί του θέματος. Πλειοδοτεί επάνω σε μια κρίση και μην της δίνουμε αυτό το δικαίωμα.

Να επιστρέψω στα του Δήμου. Θα πρέπει να σκεφτούμε μια και δυο φορές πώς θα διαχειριστούμε αυτή την ανθρωπιστική κρίση. Δεν είναι τα πράγματα εύκολα. Δεν είναι δηλαδή να συγκεντρωθούν οι άνθρωποι αυτοί στα στρατόπεδα εντός της πόλης. Και άμα δημιουργηθούν αλυσιδωτές αντιδράσεις που μας οδηγήσουν σε καταστάσεις που ούτε θέλουμε να σκεφτόμαστε; Διότι η συζήτηση πριν από ένα μήνα ήτανε σε ό,τι αφορά στο Γ΄ Σώμα Στρατού. Αυτό θέλω να πω. Υπάρχουν πολλά ζητήματα του μεταναστευτικού και προσφυγικού ζητήματος που πρέπει να τα αντιμετωπίσουμε. Πρέπει να γίνει μία Ειδική Συνεδρίαση που να κουβεντιάσουμε ανοιχτά το ζήτημα, δίχως προτάσεις και μετά η Διοίκηση, επειδή είναι πλειοψηφία, να αναλάβει εάν θέλει να συνθέσει αυτό τον προβληματισμό, που θα παραχθεί από μας εδώ. Για να έχει μια πρόταση που να είναι πιο ολοκληρωμένη.

Σε σχέση με το ζήτημα 38, που είπατε ότι θα μου δίνατε [σημ: χρόνο] και για την δωρεάν εκμάθηση, Γερμανικών. Εμείς το καταψηφίζουμε για ένα λόγο. Διότι λέει: «οι συγκεκριμένοι κύριοι προσφέρονται για τρίτη χρονιά να διδάξουν δωρεάν τη γερμανική γλώσσα σε άνεργους νέους-νέες και φοιτητές κατοίκους ή δημότες του Δήμου Θεσσαλονίκης, που επιθυμούν, αφού μάθουν τα απαραίτητα γερμανικά να αναζητήσουν μια θέση εργασίας ή να κάνουν σπουδές στη Γερμανία. Το 2011 ο μέσος όρος ηλικίας της ελληνικής κοινωνίας ήταν 42 χρόνια. Το 2015 είναι 43. Σε 15 χρόνια θα φτάσει τα 50. Αν δεν θεωρεί το Σώμα αυτό ικανό και αναγκαίο λόγο, για τον οποίο δεν μπορούμε να ψηφίζουμε τέτοια πράγματα, δηλαδή δεν μπορούμε, η γερμανική γλώσσα είναι η γλώσσα της νεώτερης φιλοσοφίας. Όλος ο κόσμος το ξέρει αυτό και μακάρι να τη μάθουμε όλοι για να διαβάζουμε τους φιλοσόφους από το πρωτότυπο. Αλλά η εισήγηση λέει άλλο πράγμα. Λέει ότι, σας δίνουμε τη δυνατότητα να φύγετε μια ώρα αρχύτερα. Και αυτή η κοινωνία στο τέλος δεν θα είναι βιώσιμη άμα φτάσει τα 50 χρόνια μέσο όρο. Και θεωρώ ότι το Σώμα θα πρέπει να ξανά-σκεφτεί όταν έρχονται προτάσεις με αυτή την αιτιολόγηση, διότι είναι ένα ζήτημα πάρα πολύ σημαντικό. Ευχαριστώ».

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s