Παρατηρητήριο Δημοτικού Συμβουλίου: Συνεδρίαση 13/07/2015

Καλώς ήλθατε στην έρημο του πραγματικού!

«Έχουμε πέσει σε μαύρη τρύπα», είπε ο Αντιδήμαρχος Τουρισμού και Διεθνών Σχέσεων Σπύρος Πέγκας, κουβεντιάζοντας τις εξελίξεις στον τουρισμό. «Και το χειρότερο είναι ότι δεν έχουμε κρατήσεις». Καλώς ήλθατε στην έρημο του πραγματικού, θα του απαντήσουμε. Όταν επί μήνες, επίμονα, του λέγαμε ότι δεν μπορεί μια πόλη σαν την Θεσσαλονίκη να στηρίζεται αποκλειστικά από τον τουρισμό, που είναι εξωστρεφής δραστηριότητα και εξαρτάται υπερβολικά από διεθνείς και εσωτερικές αναταραχές μας αγνοούσε επιδεικτικά. Θα το επαναλάβουμε εδώ: Δεν υπάρχει βιώσιμη τοπική οικονομία που να μην έχει και μια διάσταση παραγωγική, μια ισορροπία μεταξύ του πρωτογενούς (στην ευρύτερή της επικράτεια), του δευτερογενούς και του τριτογενούς τομέα. Κοινώς, ήρθε η ώρα ακόμα και γι’ αυτήν την διοίκηση να αλλάξει οικονομική στρατηγική για την πόλη. Ειδάλλως δεν θα καταφέρει τίποτα περισσότερο και τίποτα  λιγότερο πέρα από μια τρύπα στα νερά του Θερμαϊκού.

 

Ίδρυμα Σόρος: «Σ’ ευχαριστώ ω εταιρεία»;

Αργά, και όχι όσο θα απαιτούσε η σοβαρότητα του ζητήματος, συζητήσαμε τις σχέσεις του Δήμου Θεσσαλονίκης με την ομπρέλα ιδρυμάτων Ανοιχτής Κοινωνίας του διαβόητου Σόρος. Η διοίκηση υπεραμύνθηκε της συνεργασίας, στους τομείς της κοινωνικής πολιτικής, αλλά και στις δράσεις για την κινητοποίηση των πολιτών. Εμείς αντιταχθήκαμε σφόδρα για μια σειρά λόγων, οι κυριότεροι από τους οποίους είναι οι εξής: α) Τα ιδρύματα του Σόρος έχουν παίξει ενεργό ρόλο στην διάλυσης των Βαλκανίων, στις Πορτοκαλί Επαναστάσεις της Ανατολικής Ευρώπης κ.ο.κ. Η βοήθειά του, άρα, είναι πολιτικά υστερόβουλη, στο πλαίσιο μιας της αμερικάνικης στρατηγικής, που την τελευταία δεκαπενταετία εξελίσσεται σε μείζονα απειλή για την παγκόσμια σταθερότητα β) Τα χρήματα του Σόρος είναι βγαλμένα από την παγκόσμια χρηματιστηριακή κερδοσκοπία, που έχουν διαλύσει κοινωνίες και χώρες ολόκληρες (θυμίζουμε τον ρόλο του Σόρος στην χρηματοπιστωτική κρίση του 1998, και τις επίσημες καταγγελίες του… κράτους της Μαλαισίας, ότι τα παιχνίδια του κατέστρεψαν την χώρα). Άρα η φιλανθρωπία του στηρίζεται σε χρήματα βγαλμένα από τα δάκρυα και το αίμα των λαών. γ) Οι κοινωνικές και ανθρωπιστικές δραστηριότητες που στηρίζει, είναι σχεδόν προσχηματικές, γιατί προορίζονται για πολύ μικρές μερίδες των ομάδων στόχων. Η αποτελεσματικότητα κάθε δαπανώμενου ευρώ ως προς το πρόβλημα που αντιμετωπίζει είναι ελάχιστη. Α, επίσης, είναι και κάτι που δεν προλάβαμε να πούμε: Ο κύριος Σόρος «ποντάρει» εδώ και καιρό στο σενάριο της Δραχμής. Έχει να πει κάτι ο Δήμαρχος επ’ αυτού, ή θα μας επαναλάβει πάλι το «σ’ ευχαριστώ ω εταιρεία» που μας είπε την Δευτέρα;

Πολύ σοβαρή παρέμβαση Καπόν

Η πιο ουσιαστική παρέμβαση στην συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου, έγινε διά στόματος… Καπόν. Ο πρώην Αντιδήμαρχος Οικονομικών, μίλησε για την δεινή κατάσταση στην οποία έχουν περιέλθει τα οικονομικά του Δήμου, έπειτα από την δέσμευση των διαθεσίμων του, καθώς και από το γεγονός ότι η κυβέρνηση εξανέμισε τα αποθέματα που προορίζονταν για την εκτέλεση προγραμμάτων ΕΣΠΑ. Υπό αυτό το πρίσμα, είπε, θα πρέπει να γίνει μια γενναία αναθεώρηση του προγράμματος δράσεων/έργων του Δήμου, και να δοθεί απόλυτη προτεραιότητα στην Κοινωνική Πολιτική (πρόνοια, συσσίτια, κοινωνικά ιατρεία κ.ο.κ.) αλλά και στην κάλυψη όλων των λειτουργικών εξόδων του Δήμου. Κάλεσε την διοίκηση, να καταθέσει ολοκληρωμένο σχέδιο αναθεώρησης του προϋπολογισμού και του τεχνικού της προγράμματος, για να το συζητήσουμε στο επόμενο δημοτικό συμβούλιο της 27ης Ιουλίου. Συμφωνούμε, ότι αυτό είναι το σημαντικότερο ζήτημα που πρέπει να μας απασχολήσει σε αυτήν. Όσο για τον κύριο Καπόν, αποδεικνύει έμπρακτα ότι οι περισσότεροι από τους πιο σοβαρούς ανθρώπους σε αυτήν την χώρα, ήταν και εκείνοι που έμπλεξαν βαθύτερα στο Φαύλο Σύστημα της ύστερης μεταπολίτευσης. Φιλοσοφικό ερώτημα: Τι να την κάνεις την ευστροφία και την οξυδέρκεια, όταν δεν συνοδεύεται από αντιστασιακό φρόνημα;

Δημήτρια: «Μουρμουρίζοντας Σπασμένες Σκέψεις σε Ξένες Γλώσσες»

Με αφορμή τα Δημήτρια, κάναμε μια παρέμβαση επί της Πολιτιστικής Στρατηγικής της Διοίκησης Μπουτάρη. Δυστυχώς, το πρόταγμά της «να γίνουμε ευρωπαϊκή πόλη» έχει οδηγήσει στην άκριτη, αυτόματη μεταφορά όλων των κυρίαρχων τάσεων και προτύπων μιας καταρρέουσας πολιτιστικά Δύσης, στην πόλη μας. Έτσι και οι πολιτιστικές διοργανώσεις του Δήμου, κατακυριαρχούνται από έναν πνευματικό μεταπρατισμό, που επιβάλει την εισαγωγή όλης της πολιτιστικής έκπτωσης που ζεί σήμερα η Δύση: «Μουρμουρίζοντας Σπασμένες σκέψεις σε ξένες γλώσσες» έλεγε ο Σεφέρης. Έτσι, έχουμε καταντήσει να εισάγουμε όλο τον πολιτισμικό μηδενισμό και την παντοκρατορία του «ένστικτου του θανάτου» που βασιλεύει σήμερα στις σύγχρονες κοινωνίες. Λες και δεν μας έφτανε η ενδογενής πολιτιστική κρίση, πρέπει να εισάγουμε μια πολύ χειρότερη απ’ έξω. Το ζήτημα χρήζει σοβαρής και συστηματικής ανάλυσης, και θα επανέλθουμε με μια συστηματική έκθεση. Μέχρι τότε, μια παρότρυνση: Στραφείτε και λίγο στο πολιτιστικό βάθος που έχει η δική μας ύπαρξη, δεν είμαστε δα και χτεσινοί. Διαχυθείτε λίγο στις γεωγραφίες που ορίζει η θέση της πόλης και της χώρας –στις Βαλκανικές μελωδίες, στην Ανατολική Ευρώπη, αλλά στους μη-δυτικούς κόσμους, όπου αν εξαιρέσουμε το σκοτάδι του σουνίτικου φονταμενταλισμού –ζουν μια μεγάλη πνευματική επανάσταση. Αυτό σημαίνει να είσαι παγκόσμιος, και να ζεις σήμερα. Όχι να ψάχνεις τον Άντυ Γούορκχολ του 1968 στο… 2015! Νισάφι πια πάει μισός αιώνας!

 

Ο πρόεδρος του Δ.Σ. και η «Αγίας Σοφίας»

Σημαντική παρέμβαση του Π. Αβραμόπουλου για την Αγίας Σοφίας. Μέσες άκρες είπε ότι οι επιχειρήσεις εστίασης και αναψυχής του πεζοδρόμου, υφαρπάζουν δια των τραπεζοκαθισμάτων την κοινωνική ωφέλεια του έργου. Το αναλύσαμε πολύ συστηματικά, στην έκθεση που κυκλοφορήσαμε κατά την προηγούμενη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου. Βέβαια, δυστυχώς, το πρόβλημα με την Αγίας Σοφίας δεν είναι μόνον αυτό. Υπάρχουν ζητήματα αισθητικής, καθώς και ζητήματα λειτουργικότητας: Ένα παράδειγμα; Τα παγκάκια είναι τοποθετημένα έτσι ώστε ο κόσμος να κάθεται πλάτη με πλάτη ή παράλληλα. Όχι πάντως αντικριστά. Και θα μπορούσε να διδάσκεται ως αντιπαράδειγμα δημόσιας αρχιτεκτονικής στο 1ο έτος της Σχολής του ΑΠΘ, γιατί ακριβώς αποτρέπει την ανάπτυξη της κοινωνικότητας μεταξύ των ανθρώπων.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s