Παρατηρητήριο Δημοτικού Συμβουλίου (Συνεδρίαση 18/05/2015)

Η μόδα της μιζέριας και της αυτοκαταστροφής

Με την διοίκηση, και με τον αντιδήμαρχο Θανάση Παππά έχουμε συγκρουστεί επανειλημμένα για την πολιτική που ασκούν σε σχέση με τις αναπλάσεις, τα τραπεζοκαθίσματα, εν γένει τους δημόσιους χώρους. Και θα συνεχίσουμε να το κάνουμε. Σ’ ένα πράγμα, όμως, οφείλουμε να αναγνωρίσουμε ότι έχει δίκιο: Όπως είπε και κατά το Δημοτικό Συμβούλιο, κυριαρχεί μια διάχυτη ασυδοσία στην πόλη, στα σκουπίδια, στο παρκάρισμα, εν γένει στην ρύπανση όλων των δημόσιων χώρων. Αυτό είναι αλήθεια. Για παράδειγμα η κατάσταση στην Νέα και την Παλιά Παραλία δεν μπορεί να βελτιωθεί, ανεξαρτήτως διοίκησης, γιατί πολύ απλά όλοι πετάν τα σκουπίδια όπου βρίσκουν. Ως πολίτες, εμφανιζόμαστε να μισούμε τον δημόσιο χώρο, τον αντιμετωπίζουμε ως προέκταση του οικιακού κάλαθου απορριμμάτων. Από την άλλη, είμαστε διατεθειμένοι να φτάσουμε μέχρι και την… δολοφονία σαν κάποιος λερώσει το αυτοκίνητό μας, την αυλή μας, το μπαλκόνι μας. Ζούμε μια απόλυτη σχιζοφρένεια, όπου όλοι στον δημόσιο χώρο βγάζουμε και τρίβουμε στην μούρη του διπλανού μας τον χειρότερό μας εαυτό. Μια βόλτα στην παραλία την Κυριακή αρκεί, για να αντιληφθεί κανείς την έκταση του μηδενισμού και της καταστροφικής μανίας που μας έχει καταλάβει όλους. Λες και η πόλη δεν είναι το κοινό μας σπίτι. Λες και έχουμε αποφασίσει να ενταφιάσουμε τον συλλογικό μας εαυτό μέσα σε μια ατελείωτη επίδειξη της εγωκρατίας μας. Καμία δημοτική αρχή δεν μπορεί να κάνει κάτι, εφόσον η πλειοψηφία των πολιτών έχει αποφασίσει ότι ο δημόσιος χώρος, ο χώρος όλων, δεν έχει καμία αξία και σημασία. Πώς να μιλήσεις μετά, για την εμπορευματοποίηση, για την επανοικειοποίηση του δημόσιου χώρου, για την άνθιση του συλλογικού ευ ζην μέσα σε αυτόν όταν κυριαρχεί τόσο τρανταχτά ένας διάχυτος κανιβαλισμός; Το ζήτημα είναι πολύ σοβαρό και η παρούσα διοίκηση δεν μπορεί να το αντιμετωπίσει, διότι δεν γνωρίζει πως να παρεμβαίνει σε ζητήματα πολιτισμού και καθημερινών πρακτικών μέσα στην κοινωνία. Ήρθε ο καιρός, να δραστηριοποιηθούμε προς αυτήν την κατεύθυνση με δράσεις και ακτιβισμούς, για να θέσουμε εκτός μόδας την καταστροφή και την αισθητική μιζέρια. Σε αυτό το πεδίο, είναι η αλήθεια, έχουμε καθυστερήσει πολύ…

Η τυραννία της πολιτικής ορθότητας

Δεν προφταίνεις να αρθρώσεις έναν κριτικό λόγο ως προς το γκέι πράιντ, ή το αίτημα για την νομιμοποίηση της κάνναβης και αυτόματα είσαι φασίστας, ρατσιστής, τζιχαντιστής, βελζεβούλ, εξαποδώ. Αυτή είναι η τυραννία της πολιτικής ορθότητας που κυριαρχεί σε κάθε επίπεδο εξουσίας, από την Ευρωπαϊκή Ένωση και το ΝΑΤΟ μέχρι τους… Δήμους. Και βέβαια, αυτή η υστερική τάση της εξουσίας, καταλήγει εν τέλει να παρέχει και άλλοθι για την ανάπτυξη του πραγματικού ρατσισμού και φασισμού μέσα στην κοινωνία. Έτσι, κάθε ουσιαστική συζήτηση αποτρέπεται στ’ όνομα των ‘ατομικών δικαιωμάτων’, πάνω στα οποία η σύγχρονη εξουσία στήνει μια νέα Ιερή Εξέταση και δικάζει κατά το δοκούν. Αυτή η ιστορία, πρέπει κάπου να σταματήσει –και γι’ αυτό εμείς τουλάχιστο έχουμε αποφασίσει να πούμε αυτά που θέλουμε να πούμε, δίχως να μας νοιάζει το αν η πρώην αριστερά του κυρίου Νίκου Φωτίου προσπαθεί εμμέσως (και ευγενικά πάντα, αυτό να πρέπει να το παραδεχτούμε), να μας ταυτίζει με τους ναζί.

Γκέι Πράιντ

Σε ό,τι αφορά στο γκέι πράιντ:  Όλοι εμείς του Μένουμε Θεσσαλονίκη, προερχόμαστε έναν πολιτικό χώρο που έχει μακρά ιστορία συμμετοχής στους αγώνες ενάντια στις διακρίσεις βάσει της σεξουαλικής ταυτότητας του καθενός. Όταν η Αυριανή της «Πασοκάρας», στ’ όνομα της οποίας πολλοί από την παρούσα διοίκηση πίνουν νερό, κανιβάλιζε ως «πούστη» τον Μάνο Χατζηδάκη οι παλαιότεροι από εμάς έκαναν απεργία πείνας για την αποφυλάκιση του Χρήστου Ρούσσου. Δεν θα πούμε ποιος ήταν ο Χρήστος Ρούσσος. Όποιος θέλει, ας ψάξει να μάθει. Θα πούμε όμως, ότι δεν δεχόμαστε μαθήματα ‘ανοχής’ από εκείνους που όταν η ομοφοβία ήταν στα φόρτε της, έκαναν πως δεν άκουγαν, και τώρα που το γκέι πράιντ είναι στην μόδα εξαπολύουν ιερεμιάδες τάχα ενάντια στις διακρίσεις.

Το πρόβλημα, λοιπόν, με το γκέι πράιντ δεν είναι ότι υπερασπίζεται το δικαίωμα στον σεξουαλικό αυτοπροσδιορισμό. Το πρόβλημα είναι ότι ταυτίζει αυτό το αίτημα, με τις αιχμές της κυρίαρχης κουλτούρας –η πρόκληση για την πρόκληση, το σώμα ως αντικείμενο, η απόλυτη προτεραιότητα της ηδονοθηρίας, ο άνθρωπος ως μηχανάκι απολαύσεων. Για να μιλήσουμε ποιο απλά, μας τη δίνει εντελώς που ένα αίτημα απελευθέρωσης, χρησιμοποιείται για την διεξαγωγή μιας διοργάνωσης που καταλήγει να είναι σαν ένα διαφημιστικό βίντεο κλιπ μεγάλης διάρκειας που λέει στην κοινωνία «κάνε τα πάντα εδώ και τώρα δίχως όρια και άσε όλους τους άλλους να πεθάνουν». Αυτό, δεν είναι «πολιτική της απελευθέρωσης». Είναι το αντίθετό της, η εξύμνηση δηλαδή των προτύπων του άφυλου ψυχρού καταναλωτή προϊόντων, ανθρώπων, ουσιών. Και με αυτό τον τρόπο, τέτοιου τύπου διοργανώσεις καταλήγουν να προβοκάρουν ολόκληρη κοινωνία, και να προκαλούν αντιδράσεις από την άλλη πλευρά, αντίστοιχου επιπέδου και αισθητικής. Γι’ αυτόν τον λόγο, ο Δήμος δεν θα έπρεπε να στηρίζει τέτοιου τύπου διοργανώσεις. Γιατί με την ανάμειξή του στηρίζει το πιο ενσωματωμένο κομμάτι αυτών των χώρων και κινημάτων –εκείνους που δεν τους ενδιαφέρει το αν αυτή η ιστορία όχι μόνο τους αυτοπροβοκάρει, αλλά καταλήγει συν τοις άλλοις και μεταμοντέρνο τουριστικό φολκλόρ. Δεν είναι τυχαίο που οι πιο σοβαρές συλλογικότητες και άνθρωποι που προέρχονται από αυτά τα κινήματα πήραν τις αποστάσεις του από την φετινή διοργάνωση.

Κάνναβη

Για την νομιμοποίηση της Κάνναβης, τα είπαν πολύ σωστά το ΚΕΘΕΑ, το 18 Άνω, αλλά και η Λαϊκή Συσπείρωση με το Ψήφισμά της. Το πρόβλημα δεν είναι αν θα νομιμοποιηθεί η κάνναβη ή όχι. Το πρόβλημα είναι ότι η κατάχρηση όλων των νόμιμων ή παράνομων ψυχοδηλατικών ουσιών έχει ξεπεράσει κάθε προηγούμενο –γιατί ο κόσμος ‘ντοπάρεται’ για να αντέξει την φτώχεια, την μοναξιά του, την μιζέρια, τον άθλιο τρόπο ζωής του. Αυτό πρέπει να συζητήσουμε, και όχι το αν είναι ‘προοδευτικό’ να νομιμοποιήσουμε την φούντα, να πωλείται μαζί με τον Φραπέ στις καφετέριες, και να γίνουμε το Άμστερνταμ των Βαλκανίων. Για εμάς η όλη κουβέντα περί της «νομιμοποίησης» όχι μόνο πετάει την μπάλα στις κερκίδες αλλά δεν αντιλαμβάνεται ότι καταλήγει να προάγει την διεύρυνση της αποχαύνωσης, μέσα σε συνθήκες υποδούλωσης, εξαθλίωσης και μιζέριας. Σκεφτείτε το λίγο. Δεν είναι τυχαίο ότι όλα τα σοβαρά κινήματα απελευθέρωσης, από το FLN στην Αλγερία, μέχρι τους Μαύρους Πάνθηρες και τον Μάλκολμ Χ έδωσαν μεγάλη έμφαση στον αγώνα ενάντια στον αλκοολισμό και τα ναρκωτικά –και δεν αναλώνονταν σε αντιαπαγορευτικές αρλούμπες. Ήξεραν, ότι εκείνοι που είναι περισσότερο εκτεθειμένοι και ευάλωτοι σε αυτές τις καταστάσεις είναι οι πιο φτωχοί, οι πιο ευαίσθητοι, οι πιο αδύναμοι. Ούτως ή άλλως, οι άρχουσες τάξεις μια χαρά παίρνουν ό,τι ναρκωτικά θέλουν, αφού είναι κατά παράδοση υπεράνω κάθε νόμου.

Η πολιτεία εναντίον της Τυφλότητας

Συζητήσαμε στο Δημοτικό Συμβούλιο για το ζήτημα της δημιουργίας Οίκου Ευγηρίας για την Τυφλότητα –ένα πάγιο αίτημα αυτών των ανθρώπων και τραβούσαμε τα μαλλιά μας! Κτήριο υπάρχει, η Ευρωπαϊκή Ένωση δίνει ένα σκασμό λεφτά για τέτοιες πρωτοβουλίες, ο Δήμος λέει ότι τις στηρίζει. Άρα;; Που κολλάει εδώ και πάρα πολλά χρόνια η υλοποίηση αυτού του αιτήματος; Μα στον αρμόδιο κρατικό φορέα για την τυφλότητα που κάνει αλλεπάλληλα μπρος-πίσω εδώ και πάρα πολλά χρόνια. Ο Δήμος προσπαθεί να λύσει το ζήτημα θεσμικά. Όμως, την γραφειοκρατία δεν την αντιπαλεύεις στο γήπεδό της. Δυστυχώς, αν δεν υπάρξουν δυναμικές κινητοποιήσεις το ζήτημα θα παραμένει σε αδιέξοδο. Εξάλλου, η Πολιτεία στήριξε την τυφλότητα μόνον όταν υπήρξε ένα δυναμικό διεκδικητικό κίνημα που την ανάγκασε να το κάνει. Το ίδιο, ισχύει δυστυχώς και τώρα.

Ματθαιόπουλος: Λαγός του Νεο-οθωμανισμού

Κι αν δεν υπήρχε θα έπρεπε να τον εφεύρουν. Ο λόγος για τον Α. Ματθαιόπουλο, που έκανε την χάρη να μας επισκεφθεί μετά από πολλά Δημοτικά Συμβούλια. Είπε τα γνωστά του, ότι τάχα η Χρυσή Αυγή αντιμετωπίζει στιγματισμό και ρατσισμό… επειδή δικάζεται για την δολοφονία του Παύλου Φύσσα! Μετά πέρασε στο ζήτημα της ανέγερσης Τζαμιού στην Θεσσαλονίκη. Είπε ότι η ανέγερση λατρευτικού χώρου των μουσουλμάνων, αποτελεί πρόκληση για τους πολίτες προσφυγικής καταγωγής της πόλης, και ιδιαίτερα τους Ποντίους που γιόρτασαν κατά την 19η Μαΐου την ημέρα μνήμης της Ποντιακής Γενοκτονίας. Τι κατάφερε με αυτές τις δηλώσεις ο Αρτέμης; Να δώσει μια απίστευτη πάσα στο τουρκικό προξενείο, να συγκαλύψει το επιχειρούμενο καπέλωμα όλων των μουσουλμάνων συμπολιτών μας, πίσω από το πρόσχημα της υπεράσπισης των θρησκευτικών τους ελευθεριών. Να του θυμίσουμε, επίσης, ότι την γενοκτονία των Ποντίων, και του υπόλοιπου ελληνισμού της Μικράς Ασίας, την διέπραξαν οι Νεότουρκοι και όχι οι… Πέρσες ή οι Παλαιστίνιοι. Τέλος, είναι απίστευτα υποκριτικό να χύνουν κροκοδείλια δάκρυα για την Ποντιακή Γενοκτονία οι οπαδοί του Ιωάννη Μεταξά, που απείχε από κάθε προσπάθεια υπεράσπισης του ελληνισμού της Ανατολής από την γενοκτονία των Νέοτουρκων, λόγω… γερμανοφιλίας –την ίδια στιγμή που η Γερμανία συνέβαλε απροκάλυπτα στην τέλεση όλων των γενοκτονιών που διέπραξαν οι Νεότουρκοι αυτήν την περίοδο. Και είναι διπλά υποκριτικό, να μιλάει για πρόσφυγες ο εκπρόσωπος μιας παράταξης που διεκδικεί την πολιτική κληρονομιά εκείνων που πρωτοστάτησαν στο αντιπροσφυγικό μένος από το 1922 κι έπειτα. Και σαν να μην έφταναν αυτά, κουβαλήθηκε και με υπογραμμένο πανό στην Εκδήλωση Μνήμης της Γενοκτονίας. Για να την καπελώσει –αφού κανένα άλλο κόμμα ή οργάνωση, ή φορέας δεν συνηθίζει να συμμετέχει ξεχωριστά με το πανό του σε αυτήν την εκδήλωση. Εργολάβους της πατρίδας μας, Ματθαιόπουλε, δεν θέλουμε –πόσο μάλλον εσάς που έχετε κάνει ό,τι έχετε κάνει τα τελευταία 30 χρόνια, από την προδοσία της Κύπρου, μέχρι την δολοφονία του Παύλου Φύσσα. Όσο και να κρύβεστε, είναι οι πράξεις σας που σας χαρακτηρίζουν.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s