Μένουμε Θεσσαλονίκη| Και κάποια ερωτήματα στους άξονες του νυν δημάρχου.

menoumethess_550_300_jpegΓιατί ο Γιάννης Μπουτάρης…

…Δεν αναφέρθηκε στην κεντρική/προγραμματική του εκδήλωση στην υπεράσπιση των δημόσιων/κοινωνικών αγαθών και υπηρεσιών (Ύδρευση, Λιμάνι κ.ο.κ.); Μήπως γιατί θεωρεί τις θέσεις γύρω από αυτά τα κεντρικά ζητήματα προεκλογικό στιγμιότυπο και όχι θεμέλιο της διακυβέρνησης του Δήμου;

…Δεν μιλάει για ένα πλάνο ολοκληρωμένης οικονομικής ανάπτυξης της Θεσσαλονίκης αλλά περιορίζεται στον τουρισμό; Θα πρέπει να του υπενθυμίσουμε ότι άλλο είναι να είσαι δήμαρχος, και άλλο επικεφαλής του ΕΟΤ. Η Θεσσαλονίκη έχει πάνω από 60% νεανική ανεργία, και πάνω από 45% γενική ανεργία γιατί έχει αποβιομηχανιστεί ραγδαία, και έχει μια υδροκέφαλη τριτογενοποιημένη οικονομία. Γιατί δεν το καταλαβαίνει; Μήπως θέλει να κάνει την Θεσσαλονίκη το «Φαληράκι» των Βαλκανίων; Και που θα βρούμε δουλειά όλοι εμείς; Ως κακοπληρωμένα γκαρσόνια; Ή μήπως θέλει να μας στείλει όλους να δουλέψουμε στην Γερμανία;

…Γιατί δεν θέτει τον πολιτισμό στο επίκεντρο της στρατηγικής του, και τον έχει ως 7ο άξονα-φτωχό συγγενή; Η Θεσσαλονίκη έχει τα φόντα να καταστεί η «Φλωρεντία των Βαλκανίων», ένα διεθνές κέντρο παραγωγής Γνώσης και Πολιτισμού, της Ανατολικής Ευρώπης και των Βαλκανίων. Όλα τούτα, ενυπάρχουν ως δυναμικές στην αξιοποίηση του ιστορικού παρελθόντος της πόλης. Το να τα αγνοεί κανείς, είναι σαν να αυτο-υποβαθμίζει την Θεσσαλονίκη από Πόλη σε παραθεριστικό κέντρο. Το να μεταβάλει την πολιτιστική πολιτική του Δήμου σε μανιφακτούρα παραγωγής «θεαμάτων» δίχως ενδιαφέρεται για το αν θα χτίσει υποδομές που θα επιτρέψει στον ίδιο τον λαό της πόλης να παράγει πολιτισμό, είναι ακόμα μια ένδειξη της υποτίμησης του «ευ ζην» των Θεσσαλονικέων.

…Γιατί δεν συνδέει την κοινωνική αλληλεγγύη με την τεράστια μάζα των πτωχευμένων και των χρεοκοπημένων μαζών, που κατακλύζουν τις (παρατημένες) γειτονιές της πόλης; Η επιλεκτική αναφορά στα υποκείμενα της «κοινωνικής πρόνοιας» την ίδια στιγμή που η πόλη/χώρα βρίσκεται στα πρόθυρα ανθρωπιστικής κρίσης αναπαράγει την λογική του «κοινωνικού μερίσματος» του Αντώνη Σαμαρά: «Λίγο, σε λίγους», με σκοπό να υποβαθμίσει τους κεφαλαιώδεις για μια κοινωνία θεσμούς αλληλεγγύης σε θεσμούς φιλανθρωπίας.

…Θα ‘πρεπε να μιλήσει θαρραλέα και ξεκάθαρα για τα πραγματικά προβλήματα που υπονομεύουν κάθε έννοια «βιώσιμης κινητικότητας» στην πόλη μας. Τι θα γίνει με το ΜΕΤΡΟ ή εν πάσει περιπτώσει τι θα κάνει ο δήμαρχος για να υπερασπιστεί τα συμφέροντα των πολιτών στην εμπλοκή που παρουσιάζει το έργο; Με την άλωση των δημόσιων χώρων από τα ιδιωτικά συμφέροντα; Τον «ιμπεριαλισμό των τραπεζοκαθισμάτων»; Δίχως τούτα η βιώσιμη κινητικότητα είναι άλλα λόγια ν’ αγαπιόμαστε.

Τι σημαίνει «αυτονομία» και «επικουρικότητα» του κράτους ως προς τους Δήμους; Μέχρι σήμερα στην πράξη τούτο σήμανε ότι το γερμανικό, το τούρκικο και το αμερικάνικο προξενείο απέκτησαν μεγαλύτερο πάτημα, περισσότερο ισχύ και ευρύτερο λόγο στα τεκταινόμενα της πόλης. Εν τέλει, ο Δήμαρχος θα πρέπει να μας ξεκαθαρίσει: Είναι με την τάχα «Φεντεραλιστική» Ευρώπη, που θα έχει ως κέντρο το Βερολίνο, και θα τελεί υπό την ηγεμονία της γερμανικής λιτότητας και των μνημονίων ή αξιώνει μαζί με την πλειοψηφία όλων των ευρωπαϊκών λαών μια Ευρώπη που θα σέβεται την δημοκρατική αρχή, και δεν θα ρίχνει τον Ευρωπαϊκό Νότο στα τάρταρα της «Αποικίας Χρέους». Είναι με τα καντονοποιημένα Βαλκάνια-προτεκτοράτα που θα τελούν στο δυτικο-τουρκικό condominium ή με την αυτοδιάθεση και την προκοπή των λαών της περιοχής;

Γιατί δεν αναφέρεται στην ουσία της διαχείρισης των απορριμμάτων; Είναι ή δεν είναι με την περιβαλλοντοκτόνα, οικονομικά δυσβάσταχτη και κοινωνική καταστροφική καύση; Η ανανέωση του «στόλου των οχημάτων» στην οποία αναφέρεται από ποιόν θα γίνει, και γιατί δεν την παραχώρησε σε δημόσιες επιχειρήσεις όπως η ΕΛΒΟ, που κλείνει σήμερα Κακήν Κακώς (όπως πολύ σωστά τόνισε σήμερα ο Τ. Μηταφίδης); Και εν πάσει περιπτώσει, εν τέλει μελλοντικά ο στόλος αυτός θα μεταφέρει τα σκουπίδια ως πρώτη ύλη στα (ιδιωτικά) εργοστάσια καύσης απορριμμάτων; Αυτό συνιστά έργο για τον πολίτη;

Η στρατηγική του Ιωάννη Μπουτάρη για την πόλη της Θεσσαλονίκης, ανταποκρίνεται επακριβώς στο περιεγχόμενο που όρισαν μελέτες διεθνών εκθέσεων (Boston Consulting Group, McKinsey κ.ο.κ.), υπό τις οδηγίες της Τρόικας, για το περιεγχόμενο της «ανάπτυξης» που θα επέλθει μετά την εμπέδωση των μνημονίων. Η «Νέα Θεσσαλονίκη» του Γιάννη Μπουτάρη, είναι ακριβώς η εφαρμογή σε επίπεδο τοπικής αυτοδιοίκησης της «Νέας Ελλάδας» του Αντώνη Σαμαρά.

Μένουμε Θεσσαλονίκη

«Ούτε φυγή – Ούτε υποταγή»

 menoumethess@gmail.com | @menoumethess

http://www.menoumethess.wordpress.com

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s